یکی از اولین و مهم‏ترین گام‏ها برای تجاری‏ سازی و راه‏اندازی کسب و کار موفق، تهیه «مدل کسب و کار – Business Model» می‏باشد. در یک مدل کسب و کار، از ۹ بعد مختلف ایده‏ی اولیه‏ ی راه‏ اندازی کسب و کار، بررسی شده و به سوالات مهمی همچون «مشتری کسب و کار کیست؟»، «چه ارزشی به مشتری ارائه می‏شود؟»، «جریان درآمدی چیست؟» و غیره، پاسخ داده می‏شود. هدف از تهیه مدل کسب و کار این است که صاحب ایده، پیش از اینکه هر گونه هزینه‏ای را بابت راه‏اندازی کسب و کار خود بپردازد، در مورد شروع به کار فعالیت‏های جدی‏تر تصمیم‏گیری کرده و نگاهی باز و چشم‏اندازی وسیع، وارد مرحله تجاری‏سازی محصول خود شود.


امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.