دیدار دبیرستاد توسعه فناوری های نرم با حضرت آیت الله اعرافی

5 سال قبل
2 دقیقه زمان برای خواندن خبر

به گزارش روابط عمومی صندوق کریمه، صبح امروز دبیرستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به همراه مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه در دفتر حضرت آیت الله اعرافی مدیر مرکز حوزه های علمیه کشور حضور یافتند و به ارائه گزارش در خصوص فعالیت ها و برنامه های این ستاد پرداختند.

در این نشست که حدود دو ساعت صورت پذیرفت جناب آقای مهندس سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در ستاد افزودند، همان‌طور كه علوم و فناوری‌های سخت به شكل‌گيری و توسعه‌ی خانواده‌ی بزرگ صنايع سخت (صنايع غالباً كارخانه‌ای) منتهی می‌شوند، علوم و فناوری‌های نرم نيز صنايع نرم را شكل می‌بخشند؛

صنايعی كه محصولات و خدماتِ حاصل از آن ها به اعتلای انسان، افزايش کيفيت زندگی و تسهيل رابطه‌ی او با محيط پيرامون كمك می‌كنند. صنايع نرم انواع مختلفي دارند که يکي از مهم‌ترين شاخه‌هاي آن را صنايع «خلاق و فرهنگی» تشکيل مي‌دهند. اين صنايع روي هم رفته «اقتصاد خلاق» را شکل مي‌دهند.

صنايع خلاق و فرهنگي، در طول چند سال اخير به قدري توسعه پيدا کرده‌اند که برخي آينده‌پژوهان، موج چهارم در فراسوي عصر اطلاعات و دانايي را موج خلاقيت يا عصر صنايع خلاق و فرهنگی مي‌دانند، در همین راستا معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري اقدام به تشكيل ستادي به نام ستاد توسعه فناوري ­های نرم و هویت ­ساز نموده تا در این حوزه یکپارچگی ­های لازم برای توسعه و تجاری سازی فناوری­های نرم و هویت­ ساز صورت پذیرد.

از این رو و با توجه به تشکیل این ستاد و نیاز به حضور علمای دین در حوزه تصمیم گیری در خصوص راهبرد های پیش رو، این پتانسیل وجود دارد تا در سطح بالای از همکاری ها جهت نیل به این هدف صورت پذیرد.

ایشان در ادامه از توجه ویژه ی حضرت آیت الله اعرافی ریاست محترم حوزه های علمیه کشور در رابطه با فعالیت های صورت گرفته در این ستاد از ایشان تقدیر و تشکر نمودند.

در ادامه ی این نشست آیت الله اعرافی با تبریک ایام و همچنین خیرمقدم  به حضار محترم، از رهاورد و دستاوردهای ستاد توسعه فناوری های نرم  و هویت ساز تقدیر و تشکر نموده و گفتند: فعالیت هایی که ستاد توسعه فناوری های نرم در حال انجام است، بسیار مهم بوده و می بایست به طور جدی پیگیری شود و به طور کلی جای کار بسیار دارد؛

ایشان در ادامه افزودند: علوم انسانی می بایست در متن زندگی وارد شود و این ورود قطعا همراه با درآمد بوده و باید در چرخه تولید ورود کند.

ریاست حوزه های علمیه کشور در ادامه سخنان خود با دعوت از ستاد توسعه فناوری های نرم به تشکیل کارگروهی در خصوص پیگیری مباحث فناوری های نرم اشاره کردند و فرمودند انشاالله در آینده ای نزدیک شاهد اقدامات خوب و عملیاتی از سوی این کارگروه باشیم.

در پایان گفتنی است در این نشست جناب آقای دکتر باباخان مدیرعامل صندوق کریمه، جناب آقای دکتربهرامی مدیر مرکز فناوری حوزه های علمیه و جناب آقای عباسی مدیر روابط عمومی صندوق کریمه حضور داشتند.

آخرین اخبار

تسهیلات تبصره 16

12 ماه قبل
2 دقیقه زمان برای خواندن خبر

گام سوم افزایش سرمایه صندوق پژوهش و فناوری کریمه استان قم در سال ۱۴۰۱ 

1 سال قبل
< 1 دقیقه زمان برای خواندن خبر

گام دوم افزایش سرمایه صندوق از 101 میلیارد به 200 میلیارد ریال

1 سال قبل
< 1 دقیقه زمان برای خواندن خبر

دومین رویداد فناورانه ارائه طرح‌های سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی استان قم

1 سال قبل
< 1 دقیقه زمان برای خواندن خبر