لزوم عبور از اقتصاد معیشتی به سوی اقتصاد دانش‌بنیان

5 سال قبل
2 دقیقه زمان برای خواندن خبر

به گزارش روابط عمومی صندوق کریمه به نقل از خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست ظهر امروز در دیدار مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی، با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های لازم برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم می‌شود اظهار کرد: پارک علم و فناوری که در آن شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر بوده دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است و باید ظرفیت این شرکت‌ها شناسایی شود.

استاندار قم با تاکید بر اینکه سیاست‌گذاری‌های ما بر اساس عبور از اقتصاد معیشتی به سوی اقتصاد دانش‌بنیان است گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی در این زمینه می‌تواند به ما کمک کند تا افرادی که ثبت اختراعات و نوآوری فعال انجام می‌دهند موردحمایت قرار بگیرند.

سرمست با بیان اینکه صندوق نوآوری باید به توسعه بازارهای فروش شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کند، لزوم کاهش خلأ ارتباطی بین دانشگاه‌ها و مدیریت اجرایی را یادآور شد و افزود: دانشگاه‌های استان دارای ظرفیت‌های مناسبی هستند و 30 دانشگاه و مرکز آموزش عالی در استان قم داریم که در زمینه علوم انسانی و دینی ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند.

وی مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان با صنایع و فعالیت در شهرک های صنعتی را از دیگر ضرورت‌های توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دانست و افزود: با شهرک‌های صنعتی که شرکت‌های دانش‌بنیان در آنها مستقر بوده باید نشست‌هایی برگزار کرده و رویکردهای خود را بر اساس نگاه به ظرفیت جوانانی که دانش دارند و امکانات سخت‌افزاری ندارند داشته باشند تا امکانات در اختیار این شرکت‌ها قرار بگیرد.

استاندار قم با تاکید بر اینکه باید برای رفع مشکلات کشور به ظرفیت جوانان و نخبگان توجه ویژه‌ای شود گفت: امروز چاره‌ای جزء باور نسل جدید نداریم، دوره‌ای را طی کردیم و باید نخبگان را پای کار آورده و به خوبی از آنها بهره‌مند شویم و اگر از کشور مهاجرت کردند این ظرفیت عظیم را از دست دادیم.

وی با بیان اینکه بالاترین سرمایه کشورمان نفت است اما این سرمایه همیشگی نیست اظهار کرد: در اقتصاد دانش‌بنیان این‌گونه نیست و این دانش همیشگی و پایدار است و باید سرمایه‌های انسانی و فکری در کشور به کار گرفته شود و این اولویت و آمادگی را داریم که با همکاری صندوق چند شرکت را موردحمایت قرار دهیم.

گفتنی است در این دیدار رئیس پارک علم وفناوری استان و همچنین مدیرعامل صندوق کریمه، جناب آقای دکتر وحدت را همراهی نمودند.

آخرین اخبار

تسهیلات تبصره 16

12 ماه قبل
2 دقیقه زمان برای خواندن خبر

گام سوم افزایش سرمایه صندوق پژوهش و فناوری کریمه استان قم در سال ۱۴۰۱ 

1 سال قبل
< 1 دقیقه زمان برای خواندن خبر

گام دوم افزایش سرمایه صندوق از 101 میلیارد به 200 میلیارد ریال

1 سال قبل
< 1 دقیقه زمان برای خواندن خبر

دومین رویداد فناورانه ارائه طرح‌های سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی استان قم

1 سال قبل
< 1 دقیقه زمان برای خواندن خبر