توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور

در سال‌های اخیر، اقتصاد دانش‌بنیان به طور گسترده‌ای از طرف مسئولان و سیاست‌گذاران ارشد کشور و به طور ویژه مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است. به گونه‌ای که هم اکنون یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی به عنوان راهبرد کلان اقتصادی کشور، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان می‌باشد. پر واضح است که قلب تپنده اقتصاد دانش‌بنیان، شرکت‌های مبتنی بر دانشی می‌باشند که توانمندی‌های لازم جهت حضور در بازاری رقابتی در سطح ملی و بین‌المللی را کسب نموده‌اند. کلید واژه رقابت‌پذیری شرکت‌های دانش‌بنیان، همواره یکی از اصول رشد پایدار اقتصاد دانش‌بنیان می‌باشد. برای تحقق این رقابت‌پذیری، شرکت‌های دانش‌بنیان به توانمندی‌هایی فراتر از توانمندی‌های فنی و مالی نیاز دارد. توانمندی‌های فنی و مالی در کنار سایر توانمندی‌ها همچون توانمندی‌های مدیریتی، تجاری، هوشمندی فناوری، صادرات و … می‌تواند زمینه موفقیت شرکت‌ها در مسیر پر چالش رقابت‌های ملی و بین المللی را فراهم کند.

در این مسیر صندوق پژوهش و فناوری کریمه اقدام به ارائه خدمات توانمندسازی و تجاری‌سازی به شرکت­های دانش‌بنیان می‌نماید که مهمترین این خدمات عبارت است از:

  1. توسعه بازار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان
  2. ارائه مشاوره‌های تخصصی و توانمندسازی در حوزه های فنی شامل: مکانیک، مکاترونیک، برق و الکترونیک، مخابرات، فناوری اطلاعات و ارتباطات، نانو تکنولوژی، بیو تکنولوژی، عمران، معماری و …
  3. ارائه مشاوره‌های تخصصی و توانمندسازی در حوزه‌های تامین مالی، مدیریت پروژه، راهبری پروژه، مدیریت مالی، مدیریت هزینه، مدیریت دانش، مدیریت حقوقی، مدیریت تجاری ( بازاریابی، فروش، زنجیره تامین …)، مدیریت استراتژیک، تدوین نقشه راه و….
  4. ارائه مشاوره‌های تخصصی اجرایی و توانمندسازی تولید و برنامه‌ریزی شرکت‌ها بمنظور جلوگیری از استمهال و معوق شدن تسهیلات دریافتی
  5. ارزیابی و نظارت عالیه و مدیریت کلان طرح‌های واصله شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان به کارفرمایان

 

فرآیند کار این مجموعه بسته‌ای جامع شامل مراحل دریافت درخواست، ارزیابی اولیه، عارضه‌یابی، آموزش، مشاوره، پیاده سازی، راهبری، حصول نتیجه می­باشد.

در صورت هر گونه سوال یا ابهام در خصوص دریافت خدمات توانمندسازی با شماره ۳۲۸۱۶۳۳۰۰۲۵ داخلی(۱۰3) تماس حاصل فرمایید..