حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت های دانش بنیان

8 سال قبل
2 دقیقه زمان برای خواندن خبر

به گزارش ایرنا، بهزاد سلطانی شامگاه شنبه در جلسه هم اندیشی کرمانشاهی های خارج از کشور وعلاقمندان به سرمایه گذاری در کرمانشاه گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی از ٢ سال پیش با سرمایه گذاری 30 هزار میلیارد ریالی راه اندازی شده است.
وی اظهار کرد: در این مدت با همت رئیس جمهوری نیمی از این سرمایه گذاری تخصیص پیدا کرده و هدف ما اینکه کشور از ١٠٠ هزار شرکت خصوصی، مهر دانش بنیان را بر ١٠ هزار شرکت بزنیم.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور با بیان اینکه امروز شرکت های دانش بنیان از معافیت های مالیاتی و گمرکی استفاده خواهند کرد، افزود: صندوق می تواند با مشارکت و یا اعطای تسهیلات ارزان قیمت از شرکت های دانش بنیان حمایت کند.
سلطانی با بیان اینکه در سفرهای استانی رییس جمهوری به دنبال حمایت از شرکت های دانش بنیان استانی هستیم، گفت: در ٢ سال گذشته با وجود نو پا بودن صندوق هزار ٧٠٠ طرح را بررسی کرده ایم که در حوزه توسعه تکنولوژی کشور هستند.
وی با اشاره به اینکه با همکاری برخی از بانک ها طرح های بزرگ دانش بنیان را نیز می توانیم حمایت کنیم، به وجود شرکت های دانش بنیان در کرمانشاه اشاره کرد و یادآور شد: ٥٣ شرکت دانش بنیان در این استان وجود دارد که 2/2 درصد شرکت های کشور هستند.
وی افزود: از این شرکت ها ٢٠ شرکت دانش بنیان طرح های خود را به ما معرفی کرده اند ولی با توجه به درصد جمعیتی کرمانشاه باید فعالیت شرکت های دانش بنیان در این استان تقویت شود.
به گفته سلطانی، در استان کرمانشاه حداقل بیش از هزارو ٥٠٠ پایان نامه ارشد و دکترا در دانشگاه ها دفاع می شوند.
نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه وجود آب فراوان، نیروی کار ارزان قیمت، منابع فراوان از ظرفیت های استان کرمانشاه است، گفت: از دولت یازدهم می خواهیم که توجه ویژه ای به استان کرمانشاه داشته باشد.
سید جواد حسینی کیا اظهار کرد: تنوع آب و هوایی و قرار گرفتن در مسیر زائران کربلا از دیگر ظرفیت های عظیم استان هستند، که باید به آنها توجه شود.
نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: کرمانشاه در طول دوران جنگ تحمیلی به خوبی از کشور دفاع کرده و رشادت های بسیار از خود نشان داده است.
حسینی کیا تاکید کرد: تاکنون آنطور که باید و شاید به استان کرمانشاه توجه نشده است.
وی با بیان اینکه کرمانشاه دارای مشکلات بسیاری است، گفت: از رییس جمهوری و هیات دولت با توجه به تاخیر سفر به کرمانشاه انتظار داریم که توجه ویژه ای به کرمانشاه داشته باشند.
نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که سفر رییس جمهوری به کرمانشاه زمینه توسعه را فراهم کند.

آخرین اخبار

تسهیلات تبصره 16

12 ماه قبل
2 دقیقه زمان برای خواندن خبر

گام سوم افزایش سرمایه صندوق پژوهش و فناوری کریمه استان قم در سال ۱۴۰۱ 

1 سال قبل
< 1 دقیقه زمان برای خواندن خبر

گام دوم افزایش سرمایه صندوق از 101 میلیارد به 200 میلیارد ریال

1 سال قبل
< 1 دقیقه زمان برای خواندن خبر

دومین رویداد فناورانه ارائه طرح‌های سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی استان قم

1 سال قبل
< 1 دقیقه زمان برای خواندن خبر