صندوق پژوهش و فناوری کریمه به ۱۲۶۰ شرکت دانش‌بنیان خدمات ارائه داده است

6 سال قبل
2 دقیقه زمان برای خواندن خبر

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه گفت:‌ تا کنون هزار و ۲۶۰ شرکت دانش‌بنیان از خدمات و تسهیلات این صندوف در زمینه های مختلف استفاده کردند.

به گزارش روابط عمومی صندوق کریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، علیرضا بابا خان ظهر امروز در دیدار آیت‌الله سید محمدجواد علوی بروجردی تولیت مسجد اعظم قم، اظهار داشت: موسسه مالی کریمه اهل‌بیت(ع) از نظر حجم و جثه نهادی کوچک است و زیر نظر بانک مرکزی نیست و با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تأسیس شده است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه افزود: تیم صندوق پژوهش و فناوری کریمه از افراد جوان و پرتلاشی تشکیل شده و میانگین سن این مجموعه 28 سال است، همچنین تا کنون هزار و 260 شرکت دانش‌بنیان از خدمات و تسهیلات این صندوق در زمینه تولید و صادرات استفاده کردند.

وی با بیان اینکه در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان رونق تولید کشور تاکنون توفیقات خوبی کسب کردیم، خاطرنشان کرد: اکثر شرکت‌های دانش بنیان در حوزه فنی و مهندسی مانند برق، الکترونیک وکشاورزی فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه خاطرنشان کرد: متأسفانه با اینکه کشورهای دنیا در حوزه علوم انسانی بسیار پیشرفته هستند و مبالغ زیادی را برای رشد و کاربردی کردن این علوم هزینه می‌کنند اما متأسفانه در کشور ما شرکت‌های دانش‌بنیان در استفاده از علوم انسانی فعالیت‌های زیادی انجام نمی‌دهند.

باباخان با بیان اینکه بدنه حوزه‌های علمیه از استفاده علوم انسانی در شرکت‌های دانش‌بنیان استقبال نمی‌کنند،گفت: حوزویان فعالیت در این زمینه را وظیفه خود نمی‌دانند اما به نظر من کمکاری در این زمینه صحیح نیست و باید از ظرفیت‌های موجود برای استفاده از علوم انسانی در شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروزه آثار و کتب علما در میان جامعه به خوبی نشر پیدا نمی‌کند، اظهار داشت: یکی از خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند عرضه‌کردن آثار علما در قالب برنامه‌های موبایل باشد، باید یک کار ترویجی در زمینه حفظ و نشر آثار علما با استفاده از فناوری‌ و شرکت‌های دانش بنیان انجام شود.

آخرین اخبار

تسهیلات تبصره 16

12 ماه قبل
2 دقیقه زمان برای خواندن خبر

گام سوم افزایش سرمایه صندوق پژوهش و فناوری کریمه استان قم در سال ۱۴۰۱ 

1 سال قبل
< 1 دقیقه زمان برای خواندن خبر

گام دوم افزایش سرمایه صندوق از 101 میلیارد به 200 میلیارد ریال

1 سال قبل
< 1 دقیقه زمان برای خواندن خبر

دومین رویداد فناورانه ارائه طرح‌های سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی استان قم

1 سال قبل
< 1 دقیقه زمان برای خواندن خبر