فرصت حضور نخبگان در کنار مسئولان قم فراهم است

6 سال قبل
2 دقیقه زمان برای خواندن خبر

پژوهشگر قمی نمونه کشور گفت: امروز نخبگان استان می توانند به عنوان مشاورانی جوان و متخصص در امور مختلف در کنار مسئولان دستگاه های اجرایی قم حضور داشته باشند و ایده های خود را برای انجام بهتر کارها و برنامه های تدوین شده ارائه دهند.

به گزارش روابط عمومی صندوق کریمه،علیرضا باباخان روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، تاکید کرد: استفاده از ظرفیت نخبگان در کنار مسئولان برای پیشبرد برنامه ها، فرصتی بسیار ارزشمند است که با استفاده از آن می توان علاوه بر حل مشکل های موجود، زمینه پرورش مدیران آینده استان را نیز فراهم کرد.
وی بیان کرد: در قم، تصمیم های مناسبی برای بهره مند شدن از ظرفیت نخبگان جوان اتخاذ شده است و برای نمونه در حال حاضر چهار تن از اعضای ستاد گردشگری استان را، اعضای بنیاد نخبگان تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: توسعه گردشگری، اولویت نخست قم برای پیشرفت و دستیابی به درآمد اقتصادی پایدار و سالم است و استفاده از نخبگان در این موضوع می تواند، چشم اندازی امیدوارکننده را ترسیم نماید.
سالانه 20 میلیون زائر و گردشگر وارد قم می شوند.

** قم پایگاه دانش و نخبه پروری
باباخان با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در ترویج انقلاب و تربیت نخبگان، گفت: هم اکنون بیش از 50 درصد جمعیت قم را افراد دانش پژوه همچون دانش آموزان، دانشجویان و طلاب تشکیل می دهند که همین مساله بهترین موقعیت را برای فعالیت های علم و فناوری در استان فراهم ساخته است.
علاوه بر وجود حوزه های علمیه و مراکز پژوهش وابسته به آن در قم، این استان دارای مراکز علمی متعدد از جمله دانشگاه قم، پردیس فارابی ، علوم پزشکی قم، علمی کاربردی و کلینیک کار آفرینی ، جهاد دانشگاهی، پارک علم و فن آوری، بنیاد نخبگان، شهاب دانش، فرهنگ و هنر و دانشگاه صنعتی است.
همچنین 65 شرکت دانش بنیاد در قم فعالیت می کنند؛ این استان دارای 241 هزار دانش آموز، 80 هزار دانشجو و 90 هزار طلبه مشغول به تحصیل است؛ درقم، یک هزار و 200 ناشر،300 موسسه فرهنگی هنری،100 موسسه قرآنی و بیش از10 انجمن فرهنگی و هنری فعالیت دارند.
** تقویت جایگاه علم و فناوری در نظام جمهوری اسلامی
این پژوهشگر برجسته گفت: در طول سال های پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی، نقشی که اهالی علم از جمله نخبگان حوزوی و دانشگاهی در پیشبرد اهداف کشور داشته اند، بی نظیر بوده است و ایران در زمینه های مختلف علم و فناوری به پیشرفت های مثال زدنی دست یافته است.
وی ادامه داد: براساس آمار ذکر شده در منابع تاریخی، پیش از انقلاب اسلامی کمتر از 180 هزار دانشجو در دانشگاه های کشور تحصیل می کردند اما اکنون این رقم به چهارمیلیون دانشجو رسیده است.
باباخان گفت: نظام جمهوری اسلامی در پرورش نخبگان بسیار خوب عمل کرده است و در کنار آن باید همان طور که رهبرمعظم انقلاب و سایر مسئولان نظام تاکید دارند؛ از ظرفیت نخبگان در صحنه های مختلف کشور بیشتر استفاده و سرمایه علم و دانش این جوانان در داخل و برای پیشرفت ایران به کار گرفته شود.
وی با اشاره به این که در نگاه امام راحل و رهبر معظم انقلاب، نخبگان دارای جایگاه راهبردی هستند، ادامه داد: در این نگاه نخبگان باید با تهذیب نفس، سایر مردم جامعه را نیز با خود همراه کنند و در مسیر علم و تقوا رشد دهند، همچنین نخبگان وظیفه مهمی برای انجام فعالیت های اساسی در جامعه بر عهده دارند و باید کشور را از نظر علم و فناوری بی نیاز کنند و در نهایت در امور مدیریتی و اجرایی کشور مشارکت جدی داشته باشند.

 

 

آخرین اخبار

تسهیلات تبصره 16

12 ماه قبل
2 دقیقه زمان برای خواندن خبر

گام سوم افزایش سرمایه صندوق پژوهش و فناوری کریمه استان قم در سال ۱۴۰۱ 

1 سال قبل
< 1 دقیقه زمان برای خواندن خبر

گام دوم افزایش سرمایه صندوق از 101 میلیارد به 200 میلیارد ریال

1 سال قبل
< 1 دقیقه زمان برای خواندن خبر

دومین رویداد فناورانه ارائه طرح‌های سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی استان قم

1 سال قبل
< 1 دقیقه زمان برای خواندن خبر