فناوران ایرانی توطئه تحریم آمریکا و وابستگی در حوزه فولاد را خنثی کردند

5 سال قبل
2 دقیقه زمان برای خواندن خبر

به گزارش روابط عمومی صندوق کریمه به نقل از  خبرگزاری تسنیم از قم، عسکری غلام‌زاده در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمیت صنعت فولاد در کشور اظهار داشت: صنعت فولاد صنعتی قدیمی بوده که بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده فولاد با الکترود گرافیتی به‌عنوان خوراک کوره‌های قوس الکتریکی خود فعالیت می‌کنند.

وی افزود: با توجه به تحریم‌های صورت گرفته قیمت الکترود گرافیتی با افزایش 10 برابری روبه‌رو شده است و متأسفانه بسیاری از شرکت‌هایی که در صنعت فولاد مشغول فعالیت بوده در مرحله ورشکستگی هستند.

مدیر ارزیابی و نظارت صندوق پژوهش و فناوری کریمه تصریح کرد: شرکت کوره‌های القایی دماوند یکی از معدود شرکت‌های تولیدکننده کوره‌های القایی در جهان است که با توجه به تحریم و تأکید رهبری بر لزوم استفاده از توانمندی‌های داخلی توانسته کوره القایی تولید و نیاز به الکترود گرافیتی خوراک کوره‌های قوس الکتریکی را از بین برده و صنعت فولاد را نجات دهد.

غلام‌زاده ادامه داد: با توجه به اینکه الکترود گرافیتی وارد کشور شده ما در این زمینه تولیدی نداشتیم و با توجه به تحریم‌ها نرخ این محصول ده برابر شد و همه شرکت‌های دارای کوره قوس الکتریکی در آستانه ورشکستی قرار گرفتند که شرکت‌های دانش‌بنیان به کمک این صنعت آمده‌اند.

وی با بیان اینکه شرکت فولاد مازندران به‌عنوان یکی از شرکت‌های دارای کوره قوس الکتریکی به شرکت دانش‌بنیان کوره‌های القایی دماوند اعتماد کرد و بحث حمایت از کالای ایرانی اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: فناوران ایرانی با توجه به توانمندی‌های خود توانستند توطئه تحریم آمریکا در حوزه فولاد را خنثی کنند.

مدیر ارزیابی و نظارت صندوق پژوهش و فناوری کریمه اضافه کرد: تحریم در حوزه‌های مختلف وجود دارد، اگر کالای مصرفی تحریم شود و مواد اولیه شرکت قطع شود تنها تولید شرکت قطع نشده بلکه تولید کشور با مشکل روبرو می‌شود. اگر کالای مصرفی قطع شود تأثیر خاصی نداشته ولی اگر کالای مصرفی برای شرکت تولیدکننده تحریم شود تولید ناخالص داخلی تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

غلام‌زاده عنوان کرد: حوزه فولاد از صنایع بالادستی کشورمان است، شرکت‌هایی داریم که با کوره‌های خوراک الکترود گرافیتی در حال فعالیت هستند و مورد تحریم قرار گرفتند و قیمت آن از سال گذشته به 10 برابر رسیده و مشکلاتی برای واحدهای درگیر این صنعت ایجاد کرده است.

وی ابراز کرد: فناوران ایرانی در شرکت دانش‌بنیان جلوی هجمه دشمن را گرفتند و اگر در حوزه‌های دیگر صنایع به ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان اعتماد و دولت به آن توجه کند اثرگذاری شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد مقاومتی درزمینهٔ مبارزه با تحریم بیشتر می‌شود.

آخرین اخبار

تسهیلات تبصره 16

12 ماه قبل
2 دقیقه زمان برای خواندن خبر

گام سوم افزایش سرمایه صندوق پژوهش و فناوری کریمه استان قم در سال ۱۴۰۱ 

1 سال قبل
< 1 دقیقه زمان برای خواندن خبر

گام دوم افزایش سرمایه صندوق از 101 میلیارد به 200 میلیارد ریال

1 سال قبل
< 1 دقیقه زمان برای خواندن خبر

دومین رویداد فناورانه ارائه طرح‌های سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی استان قم

1 سال قبل
< 1 دقیقه زمان برای خواندن خبر