استارت‌آپ‌های دانشگاهی عاملی برای تقویت اقتصاد دانش‌بنیان

8 سال قبل
< 1 دقیقه زمان برای خواندن خبر
سورنا ستاری معاونت علمی فناوری رئیس جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به استارآپ‌های فعال در دانشگاه‌های سراسر کشور اظهار داشت: امروزه در دنیای مدرن استارت‌آپ‌ها دارای ایده‌های خلاقانه بوده و در زمینه کارهای مختلفی به تولید محصولات دانش‌بنیان و فن‌آور می‌پردازند.
وی بیان کرد: در دانشگاه‌های مطرح کشور استارآپ‌ها از اهمیت مهمی برخوردار بوده و دانشجویان نخبه هر دانشگاهی در این موضوع دارای فعالیت‌های خوب علمی هستند.
ستاری ادامه داد: در زمینه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌های کشور بودجه خوبی برای این بخش به وسیله وزارت علوم در نظر گرفته شده و مراکز مطرح همکاری بسیار خوبی با ما دارند.
وی یادآور شد: امروزه وابستگی به پول نفت سبب شده جوانان کشور از پرداختن به ایده‌های نو و خلاقانه پرهیز کرده و این مسئله می‌تواند جلوی پیشرفت علمی را بگیرد.
معاونت علمی فناوری رئیس جمهوری عنوان کرد: کشور ما چهارمین کشور تولید کننده مهندس در دنیا بوده و از نظر منابع نیروی انسانی از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است.
وی تاکید کرد: همه دستگاه‌ها ‌و سازمان‌های ذیربط باید کمک کنند تا از همه استارت‌آپ‌های دانشگاهی حمایت کامل و همه‌جانبه صورت گیرد چرا که این موضوع بسیار اقتصادی بوده و تولید محصولات فناور در کشور را به همراه دارد.
ستاری اظهار کرد: منابع انسانی برای هر کشور یک ثروت محسوب می‌شود که برای استفاده از این منابع باید زیست‌بو‌م‌های فرهنگی و علمی در کشور تقویت شوند.
وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان سهم بزرگی در افزایش اقتصاد دانش‌بنیان و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی داشته و معاونت علمی به همراه بنیاد ملی نخبگان در جهت افزایش تولید ناخالص داخلی و پیشرفت علم از نخبگان و صاحبان ایده حمایت همه‌جانبه به عمل می‌آورد.

 

آخرین اخبار

تسهیلات تبصره 16

12 ماه قبل
2 دقیقه زمان برای خواندن خبر

گام سوم افزایش سرمایه صندوق پژوهش و فناوری کریمه استان قم در سال ۱۴۰۱ 

1 سال قبل
< 1 دقیقه زمان برای خواندن خبر

گام دوم افزایش سرمایه صندوق از 101 میلیارد به 200 میلیارد ریال

1 سال قبل
< 1 دقیقه زمان برای خواندن خبر

دومین رویداد فناورانه ارائه طرح‌های سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی استان قم

1 سال قبل
< 1 دقیقه زمان برای خواندن خبر