تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان تحریم را بی‌اثر می‌کند

4 سال قبل
< 1 دقیقه زمان برای خواندن خبر

به گزارش روابط عمومی صندوق کریمه، علیرضا باباخان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: توانمندی دوای رفع تحریم است و شرکت‌های دانش‌بنیان ما اکنون این قابلیت را دارند که در حوزه‌های مختلف فناوری وارد میدان شده و با توانمندی‌ خود تحریم را بی‌اثر کنند.

وی افزود: تجربه نشان داده که هر جا دانش فنی جوانان ایرانی به رخ دنیا کشیده شده است، آنان از تحریم صرف‌نظر کرده و رو به سمت تعامل آورده‌اند چراکه برایشان مسلم شده است که با تحریم نمی‌توانند مسیر پیشرفت در آن حوزه را مسدود کنند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه ادامه داد: برای نمونه توانمندی جوانان نخبه کشور در حوزه دانش فنی ساخت پهپاد که ازجمله پیشرفته‌ترین فناوری‌های دنیاست، کشورهای مختلف را به سمت تعامل با ایران کشانده و آنان می‌دانند از تحریم در این حوزه چیزی جز ضرر به دست نمی‌آورند.

باباخان گفت: در بسیاری از حوزه‌های صنعتی و تولید محصولات راهبردی دیگر نیز وضعیت به همین صورت است و کشورهای مختلف به دلیل دانش فنی بالای متخصصان ایرانی،‌ علاقه خود برای تعامل با کشورمان را اعلام می‌کنند.

وی افزود: بنابراین با پیشرفت و توسعه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمندسازی کشور در حوزه‌های مختلف دانش و فناوری می‌توان تحریم را بی‌اثر و امید دشمن از کارآمدی آن را بی‌نتیجه کرد.

وی ادامه داد: درحال حاضر نیز شرکت‌های دانش‌بنیان در بسیاری از حوزه‌ها همچون، تولید محصولات پزشکی، تولید انرژی‌های پاک،‌ صنایع وابسته به نفت،‌ صنایع الکترونیکی و دیگر شاخه‌های صنعتی وارد میدان شدند و اجازه ندادند با تحریم دشمن، روند تولید محصولات موردنیاز کشور متوقف شود.

آخرین اخبار

تسهیلات تبصره 16

12 ماه قبل
2 دقیقه زمان برای خواندن خبر

گام سوم افزایش سرمایه صندوق پژوهش و فناوری کریمه استان قم در سال ۱۴۰۱ 

1 سال قبل
< 1 دقیقه زمان برای خواندن خبر

گام دوم افزایش سرمایه صندوق از 101 میلیارد به 200 میلیارد ریال

1 سال قبل
< 1 دقیقه زمان برای خواندن خبر

دومین رویداد فناورانه ارائه طرح‌های سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی استان قم

1 سال قبل
< 1 دقیقه زمان برای خواندن خبر